piggapeggy

Rabarberdessert med knaprigt täcke

Lyckan var stor idag då jag hittade tre rabarber som var tillräckligt stora för att få följa med mig in i huset och bli till en dessert. De små rabarberna hade säkert inte protesterat mot att få stå därute ett par veckor till och växa till sig men jag vann över dem:) 
Jag gjorde små portionsdesserter med rabarber i botten under ett knaprigt täcke och serverade med vispad vaniljgrädde. 
 
 
Recept 4 st:
  • 3 små rabarber
  • 1-2 tsk sötning
  • 70 gram hackad mandel
  • 30 gram pumpafrön
  • 2 msk kokosolja eller smör
  • 1 msk sötning (jag använde sukrin gold)
Gör så här:
Dela rabarberns i små bitar och fördela dem i formarna. Strö över lite sötning, 
Hacka mandlarna och blanda ihop dem med pumpafrön, kokosolja och sötning. Fördela detta över rabarberna och tryck till lite. Grädda i 175 grader i ca 15 minuter och låt dem sedan svalna lite innan de serveras med vaniljgrädde.
LCHF - glutenfritt - lavkarbo - recept - sockerfritt
Instagram myTaste.se
Instagram