piggapeggy

Jordgubbsdessert

Nu har jag stickat färdigt min andra tröja i vårens favoritgarn Line från sandnes. Ett riktigt behagligt garn som är lättstickat och väldigt skönt att bära på kroppen. Denna kortärmade "oversizetröja" kommer nog att användas flitigt när värmen kommer.
Vi har också ätit gott idag och det jag först vill berätta om är desserten jag gjorde,
Det var en härligt frisk jordgubbsdessert.
 
2 portioner:
1 dl grädde
1/2 dl rysk yoghurt
2 msk jordgubbssylt utan socker (jag anlände ICAs egen)
4-5 jordgubbar, hackade i småbitar
några nötter, hackade
 
Vispa grädde och blanda med de andra ingredienserna och servera med hackade nörter på toppen.
 
Och här kommer min nystickade tröja:
 
 
LCHF - Lågkolhydratkost - Sandnesgarn - Strikking - lavkarbo - lavkarbo-dessert - recept - sockerfritt
Instagram myTaste.se
Instagram