piggapeggy

Peanutbutter cookies Lchf

När jag provar nya recept brukar jag testa lite på mina arbetskamrater. De är visserligen väldigt tacksamma men även väldigt ärliga så det är en bra test. 
Denna gång fick de en liten godbit till kaffet efter maten och de slukade dem utan protest.
Och även min mat som "inte tycker om jordnötssmör" smygäter dessa har jag märkt:)
 
 
Ingredienser:
  • 200g mörk choklad minst 85%
  • 150g osötat jordnötssmör
  • 50g smör
  • 1/2 dl sukrin melis (som florsocker)
  • en liten nypa salt
Gör så här:
smält choklad och skeda upp hälften (en knapp msk) i muffinsformar av papper (normal storlek)
ställ in formarna i kylen tills chokladen stelnat
rör ihop jordnötssmör med rumstempererat smör, salt och sukrin melis
ta en knapp tsk av jordnötssmörsblandningen och bred på chokladplattorna
Toppa med resterande choklad.
Ställ i kyl minst två timmar
LCHF - Lågkolhydratkost - glutenfritt - lavkarbo - recept
Instagram myTaste.se 3
Julia

Ser jättegott ut! Hur är de ur low carb-synpunkt?

Svar: Beror på vilken choklad du väljer och vilken jordnötssmör förstås:) Choklad kan du ju göra av kakao och kokosfett om du vill spara kh...
Peggy

Lilly

Ser gott ut, trots att jag inte är ett så stort fan av jordnötssmör så skulle jag nog också kunna testa ;)

Svar: Ja, min man sa som du men ändrade sig när han smakat:)
Peggy

Mia

Hej!
Jag undrar vilket jordnötssmör du använder och var du köper det?
Tack på förhand för svar! :-)
/ Mia

Svar: Jag gick till en life-butik och köpte min men kommer tyvärr inte ihåg vad den hette. Tyvärr hade de inte helt sockerfri men det vet jag ska finnas...
Peggy

Instagram