piggapeggy

Omelettwraps

Det blev ännu en solig dag denna söndag fast prognosen hade lovat en grå dag. Tack för det :) Så vi tog en brunch ute i vårt glashus där det nu närmar sig 30 grader på dagen då solen ligger på. Helt underbart! En fin promenad i solen har vi också tagit idag där vi har kollat runt lite på allt som byggs runt omkring oss. Det "ploppar" upp nya hus hela tiden och mer ska det bli. 
 
 
Omelettwraps 2 personer:
 
  • 4 ägg
  • 3 msk grädde
  • 1 tsk fiberhusk
  • 1/2 tsk salt
 
Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ihop alla ingredienser och låt smeten stå ett par minuter. Häll smeten på en bakplåtsklädd liten långpanna (25x35 cm ungefär) Ställ in i ugnen i ca 20 minuter tills omeletten fått fin färg. Ta ut den och låt den svalna och lägg därefter på önskad fyllning. Jag hade färdig skagenröra, hackad avokado, tomater och gurka. Hur gott som helst och praktiskt att ta med på picknick :)
LCHF - Lågkolhydratkost - glutenfritt - lavkarbo - recept
Instagram myTaste.se 2
ɑ n n i k ɑ

Super mumsigt :D

Svar: Ja, det var riktigt gott :)
Peggy

Erica

Tack detta ska jag göra. letat efter göra omelettwrapsen i långpanna pga mina omeletter i stekpannan bara går sönder i vändningen. så tack länkar så klart till dig. när jag har gjort detta

Svar: Jag hoppas att detta recept funkar bättre för dig då. Jag tycker detta är jättegott och enkelt att rulla med bakplåtspappret som hjälp:)
Peggy

Instagram