piggapeggy

Nystickad tröja fjärde gången gilt:)



Ibland går det troll i stickprojekt och det gäller verkligen denna tröjan. Den skulle stickas i dubbelt garn men den blev otroligt tjock och kändes lite som en hemvävd trasmatta:) Färgerna blev jättefina med dubbelt garn men som sagt tjockleken...
Så jag rev upp min nästan färdiga tröja och började om. Givetvis blev den alldeles för liten i enkelt garn när jag inte ändrade maskandaler så jag rev upp igen. Så då la jag till maskor och då blev den hur stor som helst. Men slutligen kom jag fram till rätt maskantal och till slut blev den färdig. Är det något man behöver mycket av som stickare så är det tålamod och det har jag i massor.
 
Och naturligtvis är jag redan igång med ett nytt projekt.  Den här gången en enfärgad, rätstickad och faktiskt i dubbelt garn (i ett helt annat material) men den återkommer jag med en annan gång. 
Roma - Romagarn - lana grossa - stickning
Instagram myTaste.se 2
Ann-Louise

Så snygg!!!!!!!!!

Svar: Tack så mycket! Den blev inte alls som originalet men jag är nöjd med min egen variant:)
Peggy

Ewa

Var hittar du de fina monstren som du får så fina tröjor av.

Svar: Jag hittar mina tröjor i norska eller svenska sticktidningar för det mesta. Och så kan jag tipsa dig om garntua.se som säljer garn och har många idéer:)
Peggy

Instagram