piggapeggy

Hemmagjord vaniljglass LCHF

Igår på självaste midsommarafton kom jag plötsligt på att jag ville ha en glassmaskin. Jag har länge gått och funderat på att skaffa en men inte riktigt kommit till skott. Och hur smart var det att åka mot Gbg på midsommarafton? Ja, dit var ju inga problem men hem.... Lyckligtvis kunde vi lura oss ifrån de värsta köerna men hade vi inte gjort det så hade vi fått sitta där i flera timmar.
 
Nu har vi testat maskinen två gånger och det blir bara godare och godare för varje gång:)
 
2 portioner:
  • 1,5 dl grädde
  • 1 äggula
  • 0,5 tsk vaniljpulver
  • 2 msk sötning (jag använde sukrin gold)
Vispa grädden tillsammans med sötning och vailjpulver. Tillsätt äggulan då grädden är lagom hård. Häll smeten i glassmaskinen och kör tills den är lagom hård. I min maskin räckte det med 10-15 minuter.
LCHF - Lchf-glass - Lågkolhydratkost - lavkarbo - recept - sockerfritt
Instagram myTaste.se 3
Maria

Hej.

Oh vad gott med egen glass. Kan du lägga ut en bild el namnet på glassmaskinen?

Tack för en bra blogg med massor av smaskiga recept.

Kram Maria

Svar: Jag köpte en väldigt enkel maskin på Netonnet för 199:-
http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/matberedning/glassmaskin/andersson-icm11blue/171009.3414/
Peggy

Maria

Tack :D

Då ska jag beställa en sådan.

Svar: Så kul! Lycka till med maskinen:)
Peggy

janne

Näää
vaniljsocker är äckligt smakar terylen tycker vi

Svar: Fast jag använder inte vaniljsocker utan äkta vaniljpulver...
Peggy

Instagram