piggapeggy

Frallor utan mandel- och kokosmjöl

Jag har aldrig tidigare provat att baka lchf-bröd utan mandel- eller kokosmjöl så jag var skeptisk då jag hittade detta recept på Facebook. Men det visade sig bli luftiga och goda bullar. Kanske lite "gummiaktiga" dagen efter men helt klart goda:)
 
 
Ingredienser:
  • 1,5 dl pofiber
  • 5 msk fiberhusk
  • 2 tsk bakpulver
  • 1 tsk salt
  • 4 hela ägg
  • 2 msk äppelcidervinäger
  • 2,5 dl kokandevatten.
Gör så här:
Blanda alla torra ingredienser. Tillsätt äggen och rör ordentligt. Häll i vinäger och det kokande vattnet och blanda ordentligt. Låt det stå och vila i ca 5 min. Rulla 6 bullar och lägg dem på bakplåtspapper på en plåt.
Grädda i 175 grader, ca 50 min.
Låt dem svalna på galler.
glutenfritt - laktosfritt - lchf-frallor - recept
Instagram myTaste.se
Instagram