piggapeggy

Kokosgodis LCHF

Häromdagen läste jag om detta godiset på en annan blogg (56kilo.se) och förstod att det var precis i min smak. Och det var ju helt rätt. Otroligt gott, nyttigt och lättgjort. Kan det bli bättre än så? Nej, men frågan är hur jag ska låta bli att vräka i mig allihop på en gång nu när de ligger i kylskåpet? Det blir en prövning...
 
 
Ingredienser:
  • 2,5 dl kokosflingor
  • Ca 3/4 dl krämig kokosmjölk eller kokosgrädde
  • 1 tsk vaniljessens 
  • sötning efter smak
till chokladöverdraget:
  •  70% mörk choklad som du smälter eller egen choklad enligt receptet nedan:
  • 4 msk kakao
  • Ca 1 dl kokosolja
  • + lite sötning efter smak
Gör så här:
  1. Rör ihop kokosflingor med kokosmjölk och sötning.
  2. Platta ut till en ca 2 cm hög platta på smort bakplåtspapper i en form (better be safe så det inte fastnar). Skär stänger och ställ in i frysen.
  3. När de stelnat så är de redo för chokladöverdraget.
  4. Smält choklad eller smält kakao, kokosolja och din sötning i en kastrull och doppa sedan stängerna i chokladsmeten. Strö gärna över lite kokosflingor.
  5. Förvara i kylskåpet.
 
 
 
Kokosgodis - LCHF - LCHF-godis - Lowcarb - kokosstänger - lavkarbo - recept
Instagram myTaste.se 10
Jennie bott i LA

YUM!

Svar: :)
Peggy

Hannah S.

Kan man ersätta kokosoljan eller lämna bort den helt till överdraget? :)

Svar: Ja, du kan smälta choklad istället till överdraget så slipper du göra egen "choklad"
Peggy

Josefine - mamma och konstfotograf

Gud vad gott det lät! Tack för ett nice tips! :D

Svar: Riktigt goda och nyttiga:)
Peggy

Veronika

Tack för härliga tips och recept!

Svar: Tack för att du läser min blogg:)
Peggy

Ninni

Det ser riktigt gott ut! :)

Svar: Det lovar jag att det är :)
Peggy

Karin Jansson

Mums, ser gott ut!

Svar: Oh ja:)
Peggy

Elias

Såg riktigt gott ut!

Svar: Tack:)
Peggy

Jasmine

Det ser gott ut!
Kram

Svar: Tack:)
Peggy

malin

Men oj så gott !
Kul med ett bättre alternativ när man går på diet & ändå vill unna sig något !

Svar: Ja, varför äta socker när det finns alternativ? Detta är ett alternativ för bounty:)
Peggy

Amanda

åh dom där måste jag göra någon dag!! Dom ser så goda ut!

Svar: Ja, det kan jag rekommendera :)
Peggy

Instagram