piggapeggy

Läckerbitar med mandelsmörfyllning

Som jag skrev igår har jag laddat kylen med lite sockerfria godsaker inför påsken. Dessa läckerbitar är försvinnande goda med sin mandelsmörkräm i mitten och smakar extra gott till en kopp kaffe.
Jag har tidigare gjort en variant med jordnötssmör och dessa kom till lite av misstag då jag glömt köpa hem jordnötssmör och då fick testa med mandelsmör som jag hade hemma.
 
Ingredienser:
  • 200g mörk choklad minst 85%
  • 150g mandelsmör
  • 50g smör
  • 1/2 dl sukrin melis (som florsocker)
  • en liten nypa salt
Gör så här:
smält choklad och skeda upp (en knapp msk) i muffinsformar av papper (normal storlek)
ställ in formarna i kylen tills chokladen stelnat
rör ihop mandelsmör med rumstempererat smör, salt och sukrin melis
ta en knapp tsk av smörblandningen och bred på en chokladplatta och lägg en annan chokladplatta uppepå och tryck till lite.
Ställ i kyl minst två timmar
 
 
LCHF - LCHF-godis - glutenfritt - lavkarbo - recept - sockerfritt godis
Instagram myTaste.se
Instagram