piggapeggy

Microknäckebröd LCHF

Innan jag började jobba på en skola undrade jag precis som alla andra vad som egentligen händer på en skola på sommaren. Jag trodde ärligt talat att alla var lediga nästan hela sommaren och tänk så fel jag hade !
Lärarna har det naturligtvis så men vi "andra" som jobbar med annat har faktiskt mer att göra under sommaren än under resten av året. Det ska skrivas betyg, göras nya klasser och lägga in nya elever i dem, beställas busskort, möbleras klassrum, anställas lärare, göras scheman osv.... Så om du också tror att alla som jobbar på skolor är lediga under sommaren så har du lika fel som jag en gång hade :)
 
Häromdagen läste jag på facebook att någon lagat/bakat microknäckebröd och det testade jag ikväll:
 
Gör så här:
Blanda samman 1 ägg, 1 dl blandade frön, 1/2 tsk fiberhusk och lite salt. Bred ut det på ett bakplåtspapper och sätt in i micron på full effekt i 3 minuter. Klart ! 
 
 
 
 
 
knäckebröd lchf - lavkarbo - microknäckebröd - recept
Instagram myTaste.se
Instagram