piggapeggy

Ris à la malta på LCHF-vis

Det är ju helt fantastisk vad man kan hitta på med keso. Idag testade jag att göra ris à la malta utan risgryn och det är svårt att avgöra om det är ris eller inte i den eftersom keso-kornen nästan känns som välkokta risgryn.
Här hemma fick den högsta betyg och den allra största fördelen är att det inte alls är lika omständigt och tidskrävande som med risgryn heller. 
 
Detta recept kan ju också användas som grund till hemmagjord risifrutti.
 
Recept 3 portioner:
  • 2 dl keso (cottage cheese)
  • 2 dl hårt vispad grädde
  • 1 msk vaniljpulver
  • 1 tsk stevia strö eller annan sötning
Eftersom jag äter liberal LCHF (=måste inte hålla mig under 20 kolhydrater per dag) så hade jag små bitar av satsumas/clementin i varje portion också för att få den friskare och godare i smaken. Men det går naturligtvis lika bra med annan frukt eller bär istället.
 

 
 
 
 
 
LCHF - lavkarbo - recept
Instagram myTaste.se 1
Aida Lazarian

Detta måste jag testa snarast! :D

Svar: Ja, gör det :)
Peggy

Instagram