piggapeggy

Lchf snickersrutor

Något jag länge tänkt testa är hemmagjorda snickersrutor. De blev väldigt goda och en sån liten ruta till kaffet är inte alls dumt. Häromdagen bjöds det på godis i personalrummet på jobbet och då hade jag passande nog med mig ett par av dessa som jag mumsade i mig istället:) Och ikväll kanske det blir en till som lördagsgodis.
 
Recept:
  • 200 g mörk choklad minst 70 % (helst 90%)
  • 250 g jordnötssmör
  • 2 dl salta jordnötter, grovhackade
  • (ev. sötning motsvarande 0,5 dl socker)
  • 1 tsk vaniljextrakt
  • 50 gram smör 
Gör så här:
  1. Smält chokladen i micron eller över vattenbad. Lägg bakplåtspapper i en form eller på en skärbräda och häll ut hälften av chokladen. Det blir lagom med ca 15x20 cm.
  2. Låt chokladen stelna en stund i frysen.Blanda jordnötter, smör och jordnötssmör i en kastrull på svag värme. Tillsätt ev. sötning.
  3. Ta ut chokladen ur frysen och bred på jordnötsblandningen. Ställ åter in i frysen en stund. Ta fram och häll över resten av chokladen.
  4. Ställ in i kylen och låt stelna. 
  5. Ta fram och skär i mindre bitar. Förvara i kylen.
 
LCHF - Lågkolhydratkost - glutenfritt - lavkarbo - recept - sockerfritt
Instagram myTaste.se 4
Frida

Ser väldigt goda ut!

Svar: De är försvinnande goda:)
Peggy

Sara

Mums så otroligt gott ! :)

Svar: Ja, de är otroligt goda fast de är sockerfria:)
Peggy

Alexandra

Åh har alltid velat testa att baka snickerskakor, älskar dom!

Svar: Prova dessa:) sockerfria och glutenfria
Peggy

Ida

De ser riktigt goda ut!

Svar: Det kan jag lova att de är:)
Peggy

Instagram