piggapeggy

Rabarbersmulpaj lchf

Jag blev inspirerad av "annaslchf" som gjort en smulpaj som såg så otroligt god ut. Så jag provade receptet och kan intyga att den var "sjukt" god:) Den här pajen kommer jag definitivt att göra igen för den var inte bara god utan också smidig och snabb att göra. 
 
Smuldegen
  • 200g mandelspån (jag hade inga spån så jag körde mina mandlar på en grov rivskiva)
  • 150g Smör
  • 1/2 dl Sötning (jag använde sukrin gold)
  • Kanel efter smak
 
Fyllning:
  • 300g Skivade rabarber
  • 1 msk sötning (sukrin gold)
 
Gör så här: 
Sätt ugnen på 200C
Låt smöret bli rumstempererat.
Mosa ihop alla ingredienser med en gaffel (med elvisp sprätter det)
Lägg rabarbern i botten av en pajform och strö över sötningen (ca 28cm i diameter).
Lägg smuldegen över rabarbern och grädda pajen ca 10-15 minuter, tills mandeln blivit gyllene.
Serveras med vaniljsås. 
LCHF - Lågkolhydratkost - glutenfritt - lavkarbo - recept - sockerfritt
Instagram myTaste.se
Instagram