piggapeggy

Rabarberglass LCHF

Det är verkligen nyhetens behag här hemma med vår nya glassmaskin. Idag testade jag att göra rabarberglass och det var nog bland den godaste glassen jag någonsin ätit. Så fräsch tack vare syrligheten från rabarberna och ändå söt och krämig:)
 
Recept 2 portioner
 
1-2 rabarber kokas i 2 msk sukrin gold (eller annan sötning) och 1/2 dl vatten. Koka tills nästan all vätska kokat in. 
 
Vispa 1 1/2 dl grädde sötat med 2msk sukrin och 1/2 tsk vaniljpulver. Blanda därefter i äggulan och sist den avsvalnade rabarberröran. Kör allt i glassmaskin tills lagom konsistens uppnåtts.
LCHF - Lågkolhydratkost - lavkarbo - recept - sockerfritt
Instagram myTaste.se 2
Robex Lundgren

mums

Svar: Japp :)
Peggy

Marie

Hej! Glassen ser ljuvlig ut - får jag fråga vilket märke du valde på glassmaskinen? Har tänkt att köpa en länge, men kan inte bestämma mig för vilken jag skall välja :) MVH Marie

Svar: Hej!
Jag köpte en väldigt billig variant på Netonet för 199:-
http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/matberedning/glassmaskin/andersson-icm11blue/171009.3414/
Peggy

Instagram