piggapeggy

Nybakat lchf-knäckebröd

Så konstigt det kändes att vakna till regn ute idag. Det har ju varit fint väder så länge nu så att jag vant mig till det. Men då fick jag å andra sidan lite gjort inomhus. Första projektet var att sätta upp en hissgardin som min man köpt hem. Eftersom detta var min allra första hissgardin var jag faktiskt tvungen att googla på hur jag skulle göra med den :) Den skulle tydligen rullas upp på en pinne och lyckligtvis hade vi en lagom lång pinne som fick hjälpa till.
Sen blev det lite knäckebröd efter ett nytt recept som jag hittade hos Ryskadockor. Lättbakat och gott var det. 
 
 
1 plåt knäckebröd:
  • 1 ägg
  • 1 dl vatten
  • 0,5 tsk salt
  • 0,5 dl kokosnötmjöl
  • 0,5 dl fibrex
  • 0,5 dl krossade linfrön
  • 1 dl sesamfrön
  • 1 msk psylliumfrön (obs! ej malda!)
Så här gör Du:
  • Vispa lätt ägg, vatten och salt.
  • Tillsätt kokosnötmjöl och vispa smeten tills den blir klumpfri.
  • Tillsätt fibrex, sesamfrön, linfrön och psylliumfrön. Blanda väl.
  • Lägg smeten på bakplåtspapper och kavla ut tunt med plastfolje på.
  • Grädda knäckebröd 175 i ca 30 minuter. Stäng av ugnen och ha knäckbrödet kvar i ugnen ytterligare ca 30 minuter.
LCHF - hissgardin - lchf-knäcke - recept
Instagram myTaste.se
Instagram