piggapeggy

Vi hamnade i Egypten:)

Jag har visst inte berättat att vi har förflyttat oss lite till varmare breddgrader. Den här turen gick till Egypten och Marsa Alam där vi var en sväng förra året också. Här får vi värme, bra mat och en fin strand som ligger precis vid ett stort korallrev så det är mycket att titta på under vattnet. 
När vi kom fram hit till hotellet var vi med om en liten händelse som nästan kostade oss äktenskapet. Nja, så allvarligt var det inte med lite småsurt var det i alla fall. Vi checkade in och jag försökte snällt fylla i alla papper och sköta allt sånt tråkigt medan mannen otåligt vankade omkring och väntade på att allt skulle bli färdigt. Så kom då killen i receptionen med "all-inklusive-band" för att sätta på våra handleder. Jag var då så otroligt dumt ärlig att jag berättade att vi bara betalt för halvpension. Gissa om jag fick äta upp det sen ! Nåväl, dagen efter hade det ändå varit slut på den sagan för då ringde receptionen och ville att vi skulle komma bort till dem. De sa då att de gjort ett misstag och gett oss all-inklusive- armband. Stolt visade jag då upp mina handleder och sa att det hade vi inte alls fått. Så jag kände att ärlighet ändå varar längst även denna gången. (Fast jag hade ärligt talat varit rätt sur på mig själv för att jag var så dum och tackat nej till den chansen).
 
 
 
coraya beach - egypten
Instagram myTaste.se 2
elke tomori

Bra att ni är där; här i Tyskland fick vi i går
15 Cm snö och i dag regna det, så allt försvinner igen Ha det
bra med kram från Mor .PS. Skriv gärna allt ni gör.

Peggy

Vi ska berätta mer om vad som händer här:)

Instagram