piggapeggy

Nötfria American pancakes-lchf

Arbetsveckan rasslar snabbt vidare och så gör även min hosta som inte riktigt vill släppa taget om mig. Och den trötthet som hör ihop med hostan är irriterande när den inte vill ge sig och jag kan knappt hålla mig vaken om kvällarna.
Vi har egentligen bestämt oss för att försöka äta lite enklare på kvällarna och inte stora middagar. Och American pancakes kan väl räknas som enkel mat? 
 
 

Recept:
  • 4 st ekologiska ägg
  • 2 dl grädde eller mjölk
  • 1 dl yoghurt (minst 10% fetthalt)
  • 1 msk fiberhusk
  • 2 msk johannesbrödkärnmjöl *
  • 1 tsk bakpulver
  • 0,5 tsk salt
Vispa ihop samtliga ingredienser och låt stå och svälla i några minuter.
Stek pannkakorna i mycket smör tills de fått fin färg på båda sidor.
Receptet har jag hittat hos Jills mat.
American pancakes - LCHF - glutenfritt - lavkarbo - recept
Instagram myTaste.se 1
ɑ n n i k ɑ

Gott

Svar: Tack:)
Peggy

Instagram