piggapeggy

Som att simma i ett akvarium

Vår strand ligger som jag skrev igår precis vid ett korallrev. Det är inte tillåtet att bada överallt pga att ett korallrev växer så otroligt sakta och därför måste skyddas. Badvakter blåser i en visselpipa så snart någon snorklar in på "förbjudet" område. Under vattnet är det otroligt mycket liv och fiskarna är inte alls rädda för människor. Man kan nästan klappa dem med handen och ibland känner man att en fisk rör vid benet :) På tal om fisk äter vi fisk varje lunch. Det finns en liten lunchrestaurang där vi är stamgäster och kocken har nu lärt sig hur vi vill ha maten. Inget ris, extra mycket grönsaker och extra sås. Och den såsen är verkligen god. Jag har fått receptet muntligt så jag ska göra ett försök att laga den hemma. Jag har lovat honom ett recept på min fisksoppa så jag ska göra ett tappert försök att översätta det till engelska.
Nu är det dags att byta om för ikväll ska vi på ett cocktailparty för "stamgäster" och vi räknas tydligen som det nu när vi kommer för andra gången. Så det ska jag rapportera om imorgon:)
Bilder är nästan omöjliga att publicera med det internet som erbjuds här så jag hoppar över det idag.
 
 
 
 
 
Röda havet - coraya beach - egypten
Instagram myTaste.se
Instagram