piggapeggy

LCHF-ostbågar

Är det något jag saknar väldigt mycket i mitt LCHF-liv så är det just ostbågar. Så när jag såg ett tips där man kan göra egna snacks som liknar ostbågar var jag naturligtvis tvungen att prova det. Steg 1 var att få tag i rätt ost som bara säljs på Lidl. Så det passade ju väldigt bra att jag var hos min lilla mor i helgen som bor väldigt nära ett Lidl (själv har jag 3 mil till närmaste affär) Så jag bunkrade upp med "rätt" ost och ikväll testade jag kritiskt att göra snacksen. Men, det var både lätt och snabbt och smakade gott så det kommer nog att ske snart igen är jag rädd. Mums !
Gör så här:
Ta av "skalet" av osten. Skär den i små bitar och lägg dem på en tallrik. Ställ in i micron på ca 1 minut. Storleken på bitarna påverkar naturligtvis hur knapriga bitarna blir men önskar du större bitar får du helt enkelt öka på tiden.
 
LCHF - lavkarbo - lchf-ostbågar - lchf-snacks - recept
Instagram myTaste.se 1
är det ngn speciell brie då? syns inte på bilden

Är det ngn. speciell sorts Brie?
Bilden är suddig.

Svar: Ja, den köper du på Lidl. Ska se om jag kan lägga in en bättre bild på osten:)
Peggy

Instagram