piggapeggy

1 år med LCHF

I morgon är det exakt 1 år sedan jag ändrade mitt sätt att äta och började utesluta kolhydrater. I början tog jag bara bort socker, potatis, ris och pasta och visste inte alls hur jag skulle lägga upp det. Men sen började jag söka information i böcker och på nätet och provade mig fram med nya recept och ny mat. 
Jag var väldigt strikt i början och kilona försvann sakta men säkert ifrån kroppen och efter ett halvår hade jag gått ner ca 10 kg. 
Förutom viktminskning mår magen betydligt bättre utan gluten. Även laktos verkar vara bra att hålla sig ifrån för magens skull. Jag blir inte längre "akut" hungrig som jag blev förut utan hungern kommer lite mer smygande.
Sist men inte minst har jag nu slutat att färga håret klarar mig med toning. Ja, det låter helt otroligt men jag har faktiskt fått färre gråa hårstrån ! Hade jag inte läst att andra märkt detsamma så hade jag nog trott att det bara är inbillning :)
Har jag då aldrig fallit för frestelser under det här året ? Jodå, jag har ätit både smågodis, chips och annat sött elände men snabbt kommit tillbaks på banan igen tack och lov :) Och så finns det ju en helig maträtt som jag aldrig kommer att avstå ifrån och det är raggmunk !
 
 
 
LCHF - lavkarbo
Instagram myTaste.se
Instagram