piggapeggy

Firande i Köpenhamn

I torsdags var det dags för mig att passera 50års-strecket. Jag har fasat lite för detta eftersom jag inte är så förtjust i en massa "ståhej". Så jag och min man packade helt enkelt varsin väska och "rymde" till Köpenhamn i ett par dagar. Det var helt perfekt och mitt firande blev precis lagom :)
Tidigare i veckan blev jag lurad till Liseberg med 5-kamp av mina arbetskamrater så lite "ståhej" blev det ju ändå och en väldigt trevlig överraskning. Sen återstår naturligtvis lite firande med familjen också :)
 
I torsdags besökte vi Louisiana och därefter Karen Blixens hus i Rungsted. Lite extra spännande eftersom vi tidigare besökt hennes hus utanför Nairobi och vi är båda fascinerade av hennes liv.
I fredags blev det ett besök inne i storköpenhamn med Tivoli, ströget och en tur med paddan. Slutligen på vår väg hem idag körde vi över Malmö där vi tittade in på nordens största köpcenter Emporia utanför Malmö. Riktigt snyggt var det och oerhört stort så vi såg bara en liten del av det. Slutligen passade vi på att titta in till en av mina bröder i Falkenberg innan vi slutligen körde hem till huset och katten som väntade på oss.
Parken vid Louisiana
Karen Blixens hem i Rungsted utanför Köpenhamn
Här ett litet glas före födelsedagsmiddagen
Vi bodde på Skovhoved Hotell vid strandvägen, ca 15 minuter från centrum. Hotellet ett historiskt hotell som fått många utmärkelser för sin service och mat. Litet, gammalt och fantastiskt mysigt och detta var varken första eller sista besöket där för vår del !
 
 
 
Karen Blixen museum - Skovshoved hotell
Instagram myTaste.se
Instagram