piggapeggy

LCHF-langos Mmmmmm :)

Den här veckan swishar förbi i en ryslig fart och det är verkligen fullt upp ifrån morgon till kväll varje dag.
Igär kväll var vi på första stickträffen efter sommaren. Den här gången var vi i Rönnäng på Tjörn och nästa gång blir det nog Tjörn igen. Vi turas ju om att ha det hemma hos varandra så att det blir ganska jämnt fördelat mellan oss. Väldigt trevligt har vi det när vi äter, dricker kaffe och stickar samtidigt som allt mellan himmel och jord avhandlas. 
 
Ikväll testade jag att göra LCHF-langos som jag hittat receptet på via facebook så det verkar vara en populär rätt.
Och jag är inte alls förvånad för det var lätt, snabbt och gott och därmed passade det mig perfekt.
 
Recept 2 portioner:
  • 4 små eller två stora
  • 2 ägg
  • 2 msk majonnäs 
  • 2 dl riven västerbottensost eller valfri ost
  • Blanda och klicka upp på plåt. In i ugnen på 250 grader i ca 8-10 minuter. Servera med t ex creme fraiche, räkor/skinka, rom och rödlök 
  • Jag strödde lite extra riven ost på dem precis innan dom gräddades så att de blev krispiga
lavkarbo-langos - lchf-langos - recept
Instagram myTaste.se
Instagram