piggapeggy

Detta visste du inte om bacon :)

 
Den amerikanska tidningen Wired tog hjälp av receptsajten Foodnetwoork för att ta reda på hur bra bacon verkligen är. Och det visade sig att bacon är den ingrediens som förhöjer nästan alla världens maträtter. Och för oss som inte är rädda för fett är detta ingen överraskning. Själv äter jag gärna bacon till såväl ägg som pannkakor och i grytor. Den salta, rökiga smaken ger en extra kick till maten som jag har svårt att motstå.
 
Men glöm inte att bacon kan vara livsfarligt. I början av oktober blev en man i Göteborg allvarligt skadad av just bacon. 
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2088635-man-skadad-av-fallande-bacon
 
 
 
 
allmänt
Instagram myTaste.se 2
Jonas

Shit :S Det där med mannen i Göteborg kände jag inte till alls. Tur att man inte äter bacon så där jätte ofta...

Svar: Nej, men jag är lite våghalsig och fortsätter äta mitt bacon:)
Peggy

Klara

Ojdå! Vad hemskt med mannen i göteborg...

Svar: Ja, stackarn !
Peggy

Instagram